Benefity pracownicze - czym jeszcze zachęcić nowych pracowników do pracy z pożytkiem dla firmy?
Jeśli jesteś pracownikiem działu HR na pewno wiesz, jak ciężko w dzisiejszych czasach jest pozyskać dobrego pracownika. Firmy prześcigają się w oferowaniu kolejnych benefitów, bo konkurencyjne wynagrodzenie to już dawno za mało.
Zwykle w ofercie jest pakiet świadczeń medycznych, karnet na siłownię, kosz owoców, kawa, a nawet barek z alkoholem w biurze :O !
Natomiast, od jakiegoś czasu na popularności zyskał samorozwój pracowników. Wśród takich kursów, przede wszystkim znajdziemy kursy językowe, zwłaszcza kursy angielskiego, współfinansowane lub w pełni finansowane przez firmę.
Dodatkowo, w obecnych czasach kiedy borykamy się z pandemią i praca zdalna jest głównym trendem, kursy języka angielskiego są coraz częściej oferowane w formie zdalnych spotkań z lektorem na platformie online.
Dlaczego jest to świetny benefit pracowniczy?
Głównie ze względu na ogromne możliwości rozwoju firmy na rynkach zagranicznych.
Jeśli firma myśli o ekspansji na rynki zagraniczne lub już jest w jej trakcie, odpowiednie umiejętności językowe zespołu to czynnik kluczowy dla powodzenia przedsięwzięcia – obok oferty oczywiście :).
„Nie wyobrażam sobie wysłać na negocjacje w sprawie wynajmu powierzchni magazynowej, czy współpracy z dystrybutorem pracownika z 'komunikatywną’ znajomością języka (!).
Przecież tu chodzi o duże pieniądze , a niejednokrotnie o przyszłość firmy za granicą. Zrozumienie o czym rozmawiamy i zapisów wstępnych umowy jest kluczowe (!)
[…] Jasne, moglibyśmy skorzystać z pomocy tłumacza, ale to generuje kolejne koszty, a i zaufanie wobec znajomości struktur i kultury firmy do osoby spoza niej jest niższe.” – mówi jeden z naszych klientów z branży produkcyjnej.
Według raportu z 2020 roku przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) we współpracy z JLL, Mercer, Randstad Polska oraz Randstad Sourceright nauka języków obcych jest na 4-tym miejscu pod względem popularności dodatkowych świadczeń pozapłacowych dla pracowników firm (żródło: https://absl.pl/storage/app/uploads/public/5ee/887/8d5/5ee8878d59858995982318.pdf).
Natomiast, według badania Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2019 roku, zorganizowanego przez Sedlak&Sedlak (żródło: https://www.employear.com/pl/blog/benefity.html) aż 26% badanych stwierdziło, że szkolenia językowe są najbardziej pożądanym benefitem.
Zatem inwestycja w kursy języka angielskiego dla pracowników jest nie tylko atrakcyjnym dodatkiem dla nich samych, ale i inwestycją w przyszłość i rozwój firmy.